Přináší různé lifestylové magazíny dobré rady a tipy?

Ačkoliv by se zdálo, že tiskoviny díky internetu postupně vymizí, není tomu tak. I dnes jsou mnohé časopisy velmi prodávané, a snad každý z nás má nějaký, který pravidelně odebírá. A mezi ty zdaleka nejoblíbenější patří takzvané lifestylové magazíny. Ty obvykle nabízí mimo jiné také velké množství rad, jak zařídit, abychom se cítili dobře nejen na duši, ale také na těle a abychom byli skutečně šťastní. Díky nim můžeme upravit svůj životní styl tak, aby byl skutečně na jedničku. Nebo ne?

 

hromada lifestylových magazínů

 

Je pravdou, že na většině těchto typů není nic příliš špatného. Jedná se však obvykle o všeobecné rady, na které může člověk poměrně snadno přijít i sám. Součástí jsou také články, které v nás mají vyvolávat dobrý pocit z nás samotných. To se nezdá příliš škodlivé, avšak je potřeba si uvědomit, že jde vlastně o uspokojení z dobře vykonané práce, aniž bychom nějakou práci udělali. A tato instantní bezpracná gratifikace může být při pravidelné konzumaci dost nebezpečná.

 

Další otázkou je, zda se lidé těmito radami skutečně řídí. Jak již bylo řečeno, většina z nich nijak neublíží a není až tak špatná. Například povzbuzují k většímu pohybu, neboť ten nám nejen pomůže s postavou, ale také vyplavuje endorfiny, díky nimž se budeme cítit skvěle, případně propagují kvalitní, vyváženou stravu. Proč je tedy stále tolik nešťastných lidí?

 

běhání je často podporováno

 

Důvod je jednoduchý – lidé jsou obvykle jen velmi neochotni měnit svůj zaběhlý řád věcí. Mají rádi své pohodlí a vystupovat ze své komfortní zóny se jim zrovna nechce. Jistě, někteří se začnou snažit, ale většinou to příliš dlouho nevydrží a opět se vrátí zpět do svého starého života.

 

Mají tedy tyto časopisy vůbec cenu? Popravdě řečeno, moc ne. Jako četba nejsou většinou příliš kvalitní a materiál rozhodně není psán odborníky. Navíc ani jejich čtenáři se po jeho přečtení většinou nezmění. Ovšem, jak již bylo řečeno, pomáhá jim k bezpracnému pocitu uspokojení, a to je také hlavní důvod jejich vysoké prodejnosti. Jen škoda, že si to jejich čtenáři neuvědomují.